מאת הרב אורי שרקי

אמונת היהדות לעומת הנצרות

אחד הדברים המפתיעים את הנוצרי כאשר הוא בא להתבונן ביהדות, זאת העובדה שעבור הנוצרי אי אפשר להגדיר את הנצרות אם לא מתוך היהדות.

היהודי איננו מגדיר את עצמו ביחס לנצרות, כך שאין סימטריה. עבור היהודי יש משמעות לעולם גם בלי ישו. עבור הנוצרי כל מה שקרה בבית לחם, בנצרת ואחר כך בירושלים, הוא מאד מאד משמעותי עבור בניית עולמו. עבור הנצרות, העולם השתנה - יש לפני הספירה ואחרי הספירה. לפני הספירה אין גאולה לאדם. האדם בגלל החטא הקדמון סופו יורש גיהנום, ולכן ההכרח של ההגשמה, של השילוש, של ה"פאסיון", כל הדברים האלה הם הכרחיים על מנת לגאול את האדם. ניתן לומר שבנצרות יש אובססיה של השגת חיי העולם הבא. ביהדות הייתי אומר שהשאלה לא מתחילה. כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא, כך שמבחינה זו, איך אומרים, אנחנו סגורים. והשאלה האמיתית היא לרשת את חיי העולם הזה, זאת היא המשימה של היהדות, וכל ההסתכלות על ההיסטוריה ומשמעותה של ההיסטוריה משתנה על פי הנקודה הזאת. בעוד שהנצרות ממקדת את עצמה באופן חריף ביותר מסביב לאישיות של אדם אחד מישראל, שדרכו היא רואה את כל ההארה של כנסת ישראל באנושות, אנחנו בני ישראל רואים את ההשגחה האלוהית דרך המהלך הכללי של ההיסטוריה הפוליטית של העמים, המלכויות, ואף שיבת ציון והגאולה נתפסים באופן בסיסי כמאורע פוליטי של גאולה, כמו יציאת מצרים, ועל גביו משמעות מיסטית, רוחנית, שמגיעה עד גילוי שכינה ותחיית המתים.

נקודות

  • ביהדות – אין תלות בנצרות. הנצרות – תלויה ביהדות, ובלעדיה אין לה משמעות
  • ביהדות – לכל ישראל יש חלק לעולם הבא. בנצרות – רק למי שעושה את צוויי הדת
  • ביהדות – רואים את ההנהגה הא-לוהית דרך ההנהגה הכללית בכל ההסטוריה, ובנצרות – הכל מתמקד סביב אדם אחד.

(שימו לב הנקודות לא נכתבו על ידי הרב)

מקורות להרחבה:


(שימו לב ההרחבות לא נלקטו על ידי הרב)

 

להרחבה

להרחבה בנושא אנו ממליצים לך לקרוא את מאמרנו "הבשורה של היהדות" ולצפות בסרטון שמוטמע שם.

על הסדרה  

בשביל שהתורה תדבר אלינו הפקנו סדרת סרטונים בה הרב יעקב אריאל, הרב שרקי, הרב שרלו, הרבנית שולמית מלמד, הרב מדן, הרב לונדין, הרבנית רחלי פרנקל, הרב  נבון, הרבנית שולמית בן שעיה, הרב ניר מנוסי ועוד מדברים על נושאים בוערים הקשורים למשמעות היהודית בדורנו.


טריילר


הצטרפות לסדרה

את סדרת הסרטונים אנו שולחים בווטסאפ או באמייל:

להצטרפות לקבוצת דיון בווטסאפ  -  יש להקיש כאן.

להצטרפות לקבוצה שקטה ללא דיון- יש להקיש כאן.

לקבלת הסדרה באמייל יש ללחוץ כאן.

 

[7] [8]  [9] [10] 


 

[2] 

[3]   

[4] 

[5]   

[6] 

[7]   

[8] 

[9] 

[10]

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.