ארבעה ימים לעומר- משהו מפריד בינך לבין ה'



"אלוהי, נשמה טהורה שנתת בי טהורה היא" והיא ממלאה את חיי אורה, אלא שהיא כוסתה במסכים וחוצצים, שגרמו לי להיות אטום אליה. הפכתי להיות אדיש ולא מרגיש ובלשון תורתך, נהפכתי להיות "ערל לב".


בשביל להסיר את עורלת הלב, עלינו להכיר קודם כל בנקודה האלוהית שבנו, אנחנו לא שמים לב לנקודה זו, כי אנחנו לא מאמינים בעצמנו, התרגלנו לראות את עצמנו קטנים, הצעד הראשון להסיר את עורלת הלב הוא האמון בעצמנו. בלי סיבה. פשוט כי אנחנו טובים.


מקור:

בברכה של ספירת העומר אנו מבקשים "טהר אותנו מקליפותינו ומטומאותינו". כותב בעל הסולם, "לכל איש ישראל יש נקודה פנימית שבלב, שהיא בחינת אמונה פשוטה. והוא מירושת אבותינו שעמדו על הר סיני. רק שמכסין עליה הרבה קליפות, שהם הרבה מיני התלבשות משלא לשמה. וצריכים להסיר כל הקליפות, והיסוד שלו יהיה נקי, שהוא בבחינת אמונה בלבד בלי שום תמיכות וסיוע מהצד" (שמעתי ק"ח).


מקורות נוספים:

"וְעַתָּה, יִשְׂרָאֵל--מָה ה' אֱלֹקֶיךָ, שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ: כִּי אִם-לְיִרְאָה אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו, וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ, וְלַעֲבֹד אֶת- ה' אֱלֹקֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁך... וּמַלְתֶּם, אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם; וְעָרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ, עוֹד" (דברים י'),

ועל כל זה מתנבא יחזקאל הנביא: "וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִן-הָעַמִּים...וְנָתַתִּי לָכֶם, אֶת-אַדְמַת יִשְׂרָאֵל... וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב אֶחָד, וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וַהֲסִרֹתִי לֵב הָאֶבֶן, מִבְּשָׂרָם, וְנָתַתִּי לָהֶם, לֵב בָּשָׂר. (יחזקאל י"א).


עבודה פנימית:

מצא דקה של שקט, נסה להרגיש את הנוכחות שלך בעולם, לאחר מכאן ספר לעצמך כמה אתה טוב ואהוב, למה? ככה!


שאלה לדיון:

באמת אנחנו טובים ומה עם הדברים בהם אנחנו נכשלים?

מוזמנים לשתף בתגובות.

להצטרפות לקבוצת whatsapp>>

https://chat.whatsapp.com/CAEd5inakihDTvQnEXDA6L
שתפו אחרים על ידי לחיצה בתחתית הדף. כדי שגם הם יצטרפו למסע.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.